Obsah
"Aj tá najdlhšia cesta začína prvým krokom, ale až tie ďalšie kroky nám ešte viac priblížia cieľ...“
Kontaktné údaje:
Adresa: Komunitné centrum Mýtne Ludany, Kostolná č. 340/14, 935 56 Mýtne Ludany
Telefón: 0918 768 288
Email: kcmytneludany@gmail.com
Komunitné centrum
Komunitné centrum definuje zákon č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách v znení neskorších predpisov ako sociálne služby krízovej intervencie. V komunitnom centre podľa citovaného zákona sa fyzickej osobe v nepriaznivej sociálnej situácii poskytuje, vykonáva a zabezpečuje:
- sociálne poradenstvo
- pomoc pri uplatňovaní práv a právom chránených záujmov
- pomoc pri príprave na školskú dochádzku a školské vyučovanie a sprevádzanie dieťaťa do a zo školského zariadenia
- preventívna aktivita
- záujmová činnosť
Sociálne poradenstvo
Sociálne poradenstvo je odborná činnosť zameraná na pomoc fyzickej osobe v nepriaznivej sociálnej situácii. Cieľom sociálneho poradenstva je znižovanie rizík, vyplývajúcich zo sociálneho vylúčenia, konfliktných spoločenských situácií, spôsobu života a rizikového správania, ale aj zvýšenie sociálnych kompetencií a sociálnej mobility klientov; podpora sociálneho začlenenia klientov, rodín, komunít; predchádzanie vzniku krízových situácií v rodinách obmedzovanie a odstraňovanie negatívnych vplyvov; poskytnutie alebo sprostredkovanie konkrétnej pomoci. Súčasťou sociálneho poradenstva je taktiež sprostredkovanie kontaktu so spoločenským prostredím (mediácia vzťahov medzi klientmi, rodinami klientov, klientom a inštitúciami - školami, lekármi, UPSVaR), krízová intervencia a opatrenia, zamerané na predchádzanie krízovým situáciám a obmedzovanie negatívnych vplyvov v rodine (napr. intervencia v prípade ohrozenia života a zdravia klienta).
Pomoc pri uplatňovaní práv a právom chránených záujmov
Pomoc pri uplatňovaní práv a právom chránených záujmov spočíva najmä v poradenstve (so súhlasom plnoletej fyzickej osoby) pri vybavovaní úradných záležitostí, dokladov, v distribúcií klienta do relevantných inštitúcií a úradov, v poradenstve pri spisovaní a podávaní písomných podaní či úradných tlačív, asistencií a pomoci pri písomnej komunikácií s úradmi a inštitúciami, vrátane doprovodu a sprostredkovania rokovania s inštitúciami, ktoré sa podieľajú na riešení klientovej situácie.
Pomoc pri príprave na školskú dochádzku a školské vyučovanie a sprevádzanie dieťaťa do a zo školského zariadenia
Odborná činnosť sa v komunitných centrách realizuje s cieľom zvýšenia školskej úspešnosti detí a mládeže zo sociálne vylúčených rómskych lokalít a tým rozšírenia ich možností na slobodný výber životnej cesty a na budúce uplatnenie sa v spoločnosti. Pomoc pri príprave na školskú dochádzku a vyučovanie sa môže realizovať prostredníctvom nasledovných typov aktivít:
- Predškolské kluby a programy včasnej starostlivosti - sú určené deťom a rodičom dieťaťa vo veku od 0 do 6 rokov, ktorého vývin je ohrozený v dôsledku nepriaznivej sociálnej situácie. Služba je zameraná na podporu rodiny a podporu vývoja dieťaťa s ohľadom na jeho špecifické potreby (rozvoj grafomotorických schopností, rozvoj kognitívnych a jazykových kompetencií, rozvoj pamäte, pozornosti). Zámerom predškolského klubu je prostredníctvom pravidelných aktivít pripraviť deti z nepodnetného prostredia, ktoré sa z rôznych dôvodov (najmä kapacitných a finančných) nezúčastňujú na výuke v bežnej materskej škole, pre vstup do bežnej základnej školy, odovzdať im zručnosti, vedomosti a návyky, nevyhnutné k zvládnutiu nárokov základnej školy.
- Kluby pre matky s deťmi - sú spravidla zamerané na poskytovanie odbornej pomoci, poradenstva, vzdelávania a voľnočasových aktivít pre rodičov detí v predškolskom a mladšom školskom veku. Cieľovou skupinou sú predovšetkým matky, z ktorých sa mnohé dlhodobo ocitajú v nepriaznivej životnej situácii, ktorú nedokážu bez podpory okolia riešiť. Ide o rodičov, ktorí majú znížené možnosti a kompetencie, často žijú v znevýhodnených sociálnoekonomických podmienkach a ich deťom obvykle spôsobuje problém zapojiť sa do vzdelávacieho procesu. Cieľom klubov je prostredníctvom vzdelávacích aktivít sociálnej práce podporovať a rozvíjať rodičov v ich rodičovských kompetenciách, predovšetkým v oblasti vzdelávania detí. Aktivity a práca s rodičmi sa venujú prevažne oblastiam, potrebným pre úspešný vstup dieťaťa do školy, udržanie a podporu ich detí v sieti predškolského a školského vzdelávania v tzv. „hlavnom vzdelávacom prúde“.
- Doučovanie, tútoring a mentoring pre deti a mládež - sú zamerané na prekonávanie bariér vo vzdelávaní detí zo sociálne znevýhodneného prostredia (napr. chýbajúce podmienky na domácu prípravu, nedostatok podnetov na osobný rozvoj, nízke vzdelanie rodičov a v niektorých prípadoch ich neschopnosť pomôcť deťom s prípravou do školy). Môžu sa realizovať formou skupinového doučovania v popoludňajších hodinách v priestoroch komunitného centra alebo formou tútoringových a mentoringových programov. Z hľadiska zlepšovania školskej úspešnosti detí sú efektívnejšie posledné menované, pretože sú založené na individuálnej práci s konkrétnym dieťaťom. Tútor/mentor sa môže stretávať s konkrétnym dieťaťom, pomáhať mu s prípravou do školy, robením domácich úloh a opakovať s ním preberané učivo, ako aj sprostredkúvať mu spôsob života strednej triedy všeobecne s cieľom budovania vnútornej motivácie, vytvárania predpokladov pre sociálne začlenenie, pomáhať mu pri výbere povolania. Súčasťou programov by mala byť taktiež cielená práca s rodičmi dieťaťa za účelom ich motivácie k dohliadaniu na pravidelnú dochádzku detí do školy a zvyšovania ich záujmu o školské výsledky detí.
- Kariérne poradenstvo - určené pre mládež pred prvou smerovou voľbou povolania (končiacich základnú školu alebo vo veku tesne po ukončení povinnej školskej dochádzky), ktorá je v riziku vzniku nezamestnanosti. Služba sa zameriava na prevenciu predčasného ukončovania procesu vzdelávania a tým aj budúceho vylúčenia z trhu práce z dôvodu nízkej alebo žiadnej kvalifikácie.
Preventívne aktivity
Cieľom preventívnych a aktivizačných činností je prostredníctvom motivácie, vzdelávania, aktivizácie a dobrovoľníckej činnosti prevencia vzniku nepriaznivých situácií a podpora sociálneho začleňovania detí, mládeže a dospelých. V komunitných centrách sa môže realizovať prostredníctvom nasledovných aktivít a programov:
- Preventívne programy - komunitné centrá môžu realizovať pravidelné preventívne besedy zamerané na rôzne témy (napr. v oblasti zdravia, rodičovských zručností, sexuálnej výchovy), ale aj dlhodobejšie preventívne a osvetové programy (napr. zvyšovanie finančnej gramotnosti a prevencia pred zadĺženosťou a neplatičstvom, osvetové a poradenské programy v oblasti bývania; programy prevencie a riešenia konfliktov). Pri preventívnych programoch v oblasti zdravia je veľmi vhodná spolupráca komunitného centra s pracovníkmi v oblasti zdravia a lekármi. Taktiež krátkodobé a dlhodobé aktivity pre deti a mládež ako prevencia sociálne - patologických javov a rizikového správania.
- Formálne alebo neformálne vzdelávacie kurzy, tréningy, školenia a iné - kurzy pre mládež a dospelých, ktorým nie sú dostupné žiadne príležitosti na ďalšie vzdelávanie. Zámerom kurzov je okrem nadobúdania nových vedomostí, zručností a získavania kvalifikácie, aktivizácia ako aj prepájanie Rómov a nerómov v obciach.
- Podpora dobrovoľníctva - môže spočívať v dobrovoľníckej výpomoci mládeže a dospelých pri realizácií aktivít v komunitnom centre
Záujmová činnosť
Cieľom záujmovej činnosti v komunitných centrách je zabezpečenie aktívneho, kvalitného, bezpečného a zmysluplného trávenia voľného času detí a mládeže, rozvoj životných zručností, kompetencií, schopností, znižovanie výskytu sociálno-patologických javov a rizikového správania a podpora budovania vzájomných kontaktov a akceptácie medzi deťmi a mládežou z rôznych skupín (Rómami a nerómami, deťmi z rôznych sociálnych vrstiev).
Záujmová činnosť v komunitných centrách sa môže realizovať prostredníctvom:
- Voľnočasových aktivít a záujmových krúžkov – ich ponuka by mala odrážať aktuálne potreby a dostupnosť voľnočasových aktivít v obci.
- Nízkoprahové kluby pre deti a mládež - predstavujú komplex ambulantne a terénne poskytovaných služieb deťom a mládeži, ktoré sú ohrozené spoločensky nežiaducimi javmi, vyhýbajú sa štandardnej inštitucionálnej pomoci alebo pre nich nie je dostupná a u ktorých je predpoklad, že takúto pomoc potrebujú. Cieľom je zlepšiť kvalitu života detí a mladých ľudí predchádzaním alebo znížením rizík, súvisiacich so spôsobom ich života, umožniť im lepšie sa orientovať v sociálnom prostredí a vytvárať podmienky na riešenie ich sociálnej situácie. Služba spočíva v dennej prevádzke nízkoprahového klubu, v ktorom majú deti a mladí ľudia možnosť zmysluplne tráviť voľný čas. Cielenými aktivitami dáva klub priestor na rozvíjanie schopností a zručností potrebných v bežnom živote, no zároveň prispieva k sociálnemu začleňovaniu detí žijúcich v sociálne vylúčenom prostredí. Organizovaním besied, zážitkových tematických workshopov prispieva k prevencii sociálno – patologických javov. Program nízkoprahového klubu je obohatený o rôzne krúžky (počítačový, krúžok ručných prác atď.) podľa záujmu klientov a možností centra, ktoré prispievajú k rozvoju zručností, vedomostí a využiteľnosti v ďalšom živote klientov. Súčasťou nízkoprahového klubu sú aj mimoriadne aktivity (výlety, exkurzie), realizované mimo lokality, ktoré eliminujú strach detí z neznámeho prostredia a podporujú životné zručnosti potrebné pre ďalší rozvoj (schopnosť cestovať, orientovať sa v cudzom prostredí, komunikovať a pod.).
Komunitné centrum predstavuje inštitucionálne zariadenie, ktoré poskytuje primárne programy reagujúce na aktuálne problémy a potreby miestnej komunity. Hlavným cieľom komunitných centier je pomoc pri integrácii segregovaných a separovaných miestnych rómskych komunít, poskytovanie komplexných služieb jednotlivcom, rodinám ako aj celej miestnej komunite, ktorá nemá možnosť na zabezpečenie vlastnej pomoci, sociálnu mobilitu, osvojenie a získavanie sociálnych zručností či sebarealizáciu. Okrem hlavného cieľa si komunitné centrá vytvárajú špecifické ciele v súlade s aktuálnymi potrebami a problémami členov komunity. Ide napríklad o zmysluplné trávenie voľného času, pomoc pri uplatňovaní sa na trhu práce, prevencia nežiaducich sociálno patologických javov a vzdelávanie, pričom všetky činnosti komunitných centier by mali viesť k integrácii a svojpomoci.
Komunitné centrum Mýtne Ludany
Zriaďovateľom komunitného centra je Obec Mýtne Ludany, ktorá zriadila toto centrum ku dňu 15. 12. 2014 v súlade so zákonom č. 369/1990 Zb. o obecnom zriadení v znení neskorších predpisov za účelom vytvárania podmienok na poskytovanie služieb pre potreby jednotlivca a skupiny a ich vzájomnej interakcie na včasnú intervenciu a na prevenciu sociálnej exklúzie.
Komunitné centrum vzniklo 01. 05. 2015. Hlavnou činnosťou komunitného centra je poskytovanie služieb na podporu záujmovej činnosti detí, mládeže a seniorov, na podporu vzdelávania detí, mládeže a seniorov, na podporu vzdelávacích a podporných aktivít pre nezamestnaných, na podporu prevencie a zdravotnej osvety a na podporu sociálneho poradenstva. Vedľajšou činnosťou komunitného centra je zabezpečovanie priestorov pre iné organizácie zamerané na sociálne služby, pre komunitné aktivity a pre praktické vzdelávanie.
Poslaním komunitného centra je poskytovanie komplexných sociálnych a komunitných služieb a ich prostredníctvom prispievať k sociálnej integrácii sociálne vylúčených osôb a to ako na lokálnej tak aj na individuálnej úrovni. Sociálnou integráciou alebo sociálnym začlenením rozumieme sprístupnenie príležitostí a možností, ktoré sociálne vylúčeným jednotlivcom, rodinám a skupinám pomôžu sa zapojiť do sociálneho a kultúrneho života v lokalite. V rámci komunitného centra sa hľadajú také formy a programy, ktoré prispievajú a napomáhajú k vyriešeniu zistených sociálnych problémov. Súborom komplexných sociálnych a komunitných služieb prispievať predovšetkým k integrácii marginalizovaných rómskych komunít a ich interakcii s ostatným obyvateľstvom danej lokality. Prostredníctvom vzdelávacích a voľnočasových aktivít, ktoré sú poskytované ambulantnou a terénnou formou sú klienti komunitného centra systematicky vedení k utváraniu svojpomocných skupín. Uplatnením svojpomocných skupín majú klienti možnosť prispieť k zmene svojej životnej situácie ale zároveň prispievať k zmene riešenia problémov v rámci celej komunity. Komunitné centrum je zamerané na prevenciu, intervenciu a motiváciu.
Ciele komunitného centra
- Poskytovanie komplexných sociálnych a komunitných služieb jednotlivcovi, rodine a komunite, ktorá z rôznych dôvodov nemá možnosť na zabezpečenie vlastnej pomoci, sociálnej mobility, osvojenie si sociálnych zručností a vlastnú sebarealizáciu
- Podporovanie efektivity riešenia problémov v celej komunite ako aj v skupinách v rámci komunity
- Podporovanie záujmovej činnosti a zmysluplného trávenia voľného času
- Realizovanie programov, ktoré prispievajú k sociálnej integrácii
- Odstraňovanie bariér a stereotypov, ktoré prevládajú medzi majoritnou a minoritnou skupinou danej komunity
- Eliminácia sociálno – patologických jav
- Poskytovanie sociálnych poradenských služieb
- Poskytovanie a podpora vzdelávacích aktivít a voľno časových aktivít
- Podporovanie osobného etického a duchovného rozvoja a budovanie vnútornej motivácie.
Fotodokumentácia komunitného centra
Detský kútik a tvorivá dielňa Knižnica
Počítačová učebňa
Klienti komunitného centra
Primárnou cieľovou skupinou komunitného centra sú jednotlivci a skupiny ohrozené sociálnym vylúčením. Sekundárnymi cieľovými skupinami sú ostatní obyvatelia obce v pôsobnosti komunitného centra.
Špecifické cieľové skupiny:
- Deti a mládež, matky s deťmi, ktoré sú ohrozené sociálnym vylúčením, sú vylúčené alebo marginalizované
- Osoby dlhodobo nezamestnané a ohrozené nezamestnanosťou
- Obyvatelia obce v rámci komunitného rozvoja
- Osoby s nízkymi príjmami pod hranicou životného minima
- Osoby, ktoré sú dlhodobo odkázané na dávky štátneho systému sociálnej pomoci
- Obyvatelia marginalizovaných rómskych komunít
V súvislosti s integračným charakterom komunitného centra je komunitné centrum prístupné všetkým obyvateľom obce Mýtne Ludany. V rámci výkonu činnosti komunitného centra je pozornosť venovaná aj poskytovateľom podporných služieb – zabezpečovanie sieťovania a aktívnej spolupráce s rôznymi lokálnymi inštitúciami a organizáciami, ktoré sa zaoberajú prácou s ľuďmi. V rámci rozvoja komunitného centra a zabezpečenia jeho efektivity je zabezpečovaná aktívna spolupráca so zriaďovateľmi a zamestnancami iných komunitných centier pôsobiacich v užšom a širšom okolí.
Pracovníci komunitného centra
V komunitnom centra pracujú 2 pracovníci (OPPRKC, OPKC), ktorí sú povinní spĺňať kvalifikačné predpoklady v zmysle zákona č. 448/2008 Z. z o sociálnych službách v znení neskorších predpisov, prípadne záväzných predpisov pri realizácii schválených projektov – IA ZaSI – Národný projekt komunitné centrá, morálne a odborné kritériá pre činnosti, ktoré sa v komunitnom centre vykonávajú. V prípade potreby v komunitnom centre môžu pôsobiť aj dobrovoľní pracovníci, ktorí spĺňajú minimálne morálne kritériá.
Odborný garant Komunitného centra Mýtne Ludany - Mgr. Erika Moháriová
Cieľom páce odborného garanta je organizačné, metodické a personálne riadenie v takej kvalite, aby bolo zaistené plnenie cieľov práce vo vzťahu k jeho klientom - prijímateľom sociálnej služby, odbornej činnosti a aktivity a dodržiavanie štandardov danej sociálnej služby.
- V spolupráci s poskytovateľom služieb nastavuje smerovanie činnosti v súlade s potrebami obce, komunity a prijímateľov sociálnych služieb
- Odborne riadi poskytovanie služieb, aby bolo zaistené plnenie cieľov a dodržiavanie štandardov komunitného centra
- Odborne koordinuje celú činnosť komunitného centra, organizačne a obsahovo zabezpečuje činnosti a aktivity
- Zabezpečuje mapovanie potrieb v obci alebo v častiach obce, na ktorú má dosah, zodpovedá za krátkodobé a dlhodobé plánovanie služieb, aktivít a činností, ako aj rozvoj komunitného centra
- Monitoruje a zhodnocuje poskytované poskytované odborné činnosti, iné činnosti a aktivity komunitného centra z hľadiska napĺňania potrieb ich prijímateľov
- Pripravuje a realizuje nové formy sociálnych služieb a sociálnej práce
- Vykonáva sociálnu diagnostiu klienta
- Poskytuje sociálne poradenstvo (základné a špecializované) klientom a ich rodinným príslušníkom
- Konzultuje so špecialistami z oblasti psychológie, psychiatrie, odborného a špeciálneho lekárstva a inými špecialistami podľa potreby
- Spolupracuje pri tvorbe individuálneho rozvojového plánu klienta
- Spolupracuje s relevantnými inštitúciami pri analýze a riešení sociálnej situácie klienta, vytvára a udržuje strategické partnerstvá a korektné vzťahy s jednotlivcami, organizáciami a inštitúciami (obec, terénni sociálni pracovníci, UPSVaR, vzdelávacie inštitúcie a mnohé ďalšie), rešpektuje ich odlišné pohľady a spolupracuje s nimi v záujme prijímateľov sociálnych služieb
- Zapája sa do propagácie odborných činností, iných činností a spolupracuje s médiami
- Zodpovedá za administratívu súvisiacu s činnosťou komunitného centra, za vedenie evidencie klientov
- Pripravuje a vedie pravidelné porady zamestnancov komunitného centra
- Zúčastňuje sa pravidelných porád s príslušným koordinátorom a vykonáva iné (doplnkové) činnosti, ktoré vyplynú z aktuálnych potrieb počas realizácie národného projektu.
Odborný pracovník komunitného centra -
Odborný pracovník zodpovedá za realizáciu odborných činností a aktivít komunitného centra, ktoré sú prístupné pre celú obec, komunitu. Pomáha zvyšovať zručnosti ľudí na miestnej úrovni, podporuje a rozvíja ich osobnostné kompetencie a motiváciu k samostatnému riešeniu problémov, aktivizje ich a posilňuje sebavedomie a zodpovednosť. Prispieva k zmierňovaniu napätí v komunite, je pripravený byť neformálnym mediátorom prípadných konfliktov. Svojou činnosťou sa snaží prispievať k sociálnemu začleňovaniu osôb sociálne vylúčených a to ako na individuálnej, tak aj na lokálnej úrovni.
- Zodpovedá za realizáciu odborných činností, iných činností a aktivít komunitného centra, ktoré sú prístupné pre obec, komunitu, klientov
- Zisťuje a mapuje potreby komunity, klientov v oblasti sociálnych služieb, komuitného rozvoja, mapuje potenciál komunity, klientov
- Vyhľadáva klientov a potencionálnych prijímateľov sociálnych služieb
- Pomáha zvyšovať zručnosti ľudí na miestnej úrovni, podporuje a rozvíja ich osobnostné kompetencie a motiváciu k samostatnému riešeniu problémov, aktivizuje ich a posiľňuje ich sebavedomie a zodpovednosť
- Prispieva k zmierňovaniu napätí v komunite, je pripravený byť neformálnym mediátorom prípadných konfliktov
- Svojou činnosťou prispieva k sociálnemu začleňovaniu osôb sociálne vylúčených, a to ako na individuálnej, tak aj na lokálnej úrovni
- Posudzuje sociálnu situáciu klienta
- Poskytuje základné informácie o možnostiach riešenia problému a podľa potreby aj odporúča a sprostredkúva ďalšiu odbornú pomoc - základné sociálne poradenstvo
- Poskytuje pomoc pri uplatňovaní práv a právom chránených záujmov (pomoc pri spisovaní a podávaí písomných podaní a vypisovaní tlačív, pri písomnej komunikácii v úradnom styk, príprave dokumentácie a pri vybavovaní iných vecí v záujme klienta
- Rozvíja sociálnu komunikáciu na základe rôznych metód sociálnej práce
- Navrhuje a realizuje formy, metódy a postupy sociálnej práce s klientom a jeho rodinou
- Napomáha sociálnej integrácii klienta do komunity
- Vykonáva sociálnu prácu zameranú na podporu samostatnosti, nezávislosti, sebestačnosti klienta, najmä pri základných sociálnych aktivitách
- Pripravuje podklady pre vypracovanie individuálneho rozvojového plánu klienta
- Realizuje odborné činnosti a iné činnosti v oblasti prípravy na školskú dochádzku a školské vyučovanie, preventívne aktivity a záujmovú činnosť, ako aj ďalšie doplnkové služby, aktivity a činnosti
- Vedie evidenciu o odborných činnostiach, iných činnostiach a aktivitách a evidenciu klientov
- Vyhodnocuje výsledky zrealizovaných odborných činností, iných činností a aktivít z hľadiska napĺňania cieľov komunitného centra a potrieb užívateľov
- Zúčastňue sa pravidelných porád zamestnancov
- Vykonáva iné (doplnkové) činnosti, ktoré vyplynú z aktuálnych potrieb počas realizácie národného projektu
Pracovník komunitného centra - Kitti Vargová
Pracovník asistuje odbornému pracovníkovi pri výkoe jeho činnosti pod jeho metodickým vedením.
- Asistuje odbornému pracovníkovi pri výkone jeho činnosti podľa jeho pokynov a pod jeho metodickým vedením
- Mapuje potreby cieľovej skupiny a navrhuje spôsoby riešenia
- Vyhľadáva klientov a potencionálnych užívateľov služieb a činností komunitného centra
- Vykonáva odborne nenáročné úkony predovšetkým pri práci s klientom
- Vedie voľno časové aktivity pre deti a mládež, realizuje vybrané aktivity v rámci nízkoprahového programu, preventívne aktivity, vypomáha pri doučovaní, organizuje komunitné podujatia a aktivity
- Zapája ďalších členov komunity, resp. obce do aktivít komunitného centra
- Ak je to potrebné, pomáha užívateľom služieb s tlmočením pri komuniácii v rámci poskytovania odborných činností, iných činností a aktivít
- Vedie nevyhnutnú administratívu
- Zúčastňuje sa pravidelných poradách zamestnancov
- Vykonáva iné činnosti, ktoré vyplynú z aktuálnych potrieb počas realizácie národného projektu
Otváracie hodiny
Pondelok | 7.30 – 15.00 |
Utorok | 7.30 – 15.00 |
Streda | 7.30 - 17.00 |
Štvrtok | 7.30 – 16.00 |
Piatok | 7.30– 12.00 |
Sobota | Zatvorené |
Nedeľa | Zatvorené |
Harmonogram činnosti komunitného centra
PONDELOK | Nepravidelná skupinová aktivita na základe záujmov komunity 10.00 - 12.00 Tvorivé dielne – osvojovanie zručností v oblasti rôznorodých techník ručných prác, výroba darčekových predmetov 13.00 – 15.00 |
UTOROK | Nepravidelná skupinová aktivita na základe záujmov komunity 10.00 - 12.00 Skupinové aktivity a podporné terapie pre seniorov 14.00 - 15.00 |
STREDA | Klub pre matky s deťmi v predškolskom veku – voľno časové aktivity pre deti v predškolskom a mladšom školskom veku. 10.00 – 12.00 Tvorivé dielne - osvojovanie zručností v oblasti rôznorodých techník ručných prác, výroba darčekových predmetov 13.00 - 17.00 Príprava na školskú dochádzku a školské vyučovanie 14.00 - 17.00 Zdravý pohyb - skupinové cvičenie 17.00 - 18.00 |
ŠTVRTOK | Neformálne počítačové vzdelávanie – osvojovanie, rozširovanie a prehlbovanie vedomostí a zručností v počítačovej oblasti 1. skupina: 9.00 - 11.00 Príprava na školskú dochádzku 14.00 - 16.00 Tvorivé dielne 13.00 - 16.00 |
PIATOK | Nepravidelná skupinová aktivita na základe záujmov komunity 10.00 - 12.00 |
Denne poskytované základné sociálne poradenstvo, špecializované sociálne poradenstvo a právom chránené záujmy.
Denne v čase od 8 do 15 hodiny prístupná možnosť využitia detského kútika, miestnej knižnice, počítačovej učebne a športovej miestnosti na stolný tenis.
Plán činnosti komunitného centra
Informačný leták o službách komunitného centra
Činnosť detského kútika
Činnosť tvorivej dielne
Výrobky z tvorivej dielne
Rýchlokurz starostlivosti o pleť a rýchlokurz letného líčenia
Beseda - Bezpečnosť potravín od farmy až po tanier
Turistický výlet k pamätníku Šiklóš
Oznam o dlhodobo uvoľnenej pracovnej pozícii - Odborný pracovník Komunitného centra